בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

27 ביולי 2010

פקחי עיריית תל אביב במבצע אכיפה במועדוני הנמל - נלחמים ברעש בלי טונים צורמים | מאת נועה קושרק כתבת "הארץ"

פורסם בעיתון הארץ  - 08:43 27/06/10 | נועה קושרק:

יום חמישי, שעת לילה מאוחרת בכניסה לנמל תל אביב. חושיו של משה בלסנהיים, ראש היחידה לאיכות הסביבה בעיריית תל אביב, מחודדים: "אתה שומע את הבאסים?", הוא שואל בקול חדור נחישות את אחד הפקחים העירוניים שמתלווים אליו למבצע אכיפה נגד מטרדי רעש, "צריך לגלות מאיזה עסק הם".

כבר יותר מ-15 שנה שבלסנהיים, בשנות החמישים לחייו, ממלא את התפקיד הזה בעירייה. הוא האיש שיכריע אם מועדון או פאב עומדים בתנאי הרעש שנקבעו, ואם יש לאשר להם רישיון עסק. בנוסף, בסמכותו להוציא מבצעי אכיפה כדי לתפוס, להזהיר ואף להעניש מועדונים שמרעישים מעבר למותר. הכלל המנחה, מסביר אחד הפקחים, הוא שאסור שהמוזיקה תישמע מחוץ לכותלי המועדון.

מתוקף תפקידו הפך בלסנהיים למלך חיי הלילה של תל אביב - הוא מכיר את כל המועדונים ובעליהם. ההחלטה על המבצע הנוכחי, הוא מציין, התקבלה בפורום האכיפה העירוני שבו יושבים בין היתר נציגים של היחידה לאיכות הסביבה, אגף הפיקוח ורישוי עסקים. בעירייה התקבלו בחודש האחרון כ-25 תלונות משכנים ומבעלי עסקים באזור.

"בשבוע שעבר היתה פשיטה גדולה", הוא אומר, ואז מתקן: "זו לא פשיטה. זה מה שנקרא 'מבצע לעשות סדר מול בעלי עסקים שמסרבים לעמוד בדרישה שלנו'. אנחנו לא מתנפלים על אף אחד לפני שנותנים לו את הדרישות ומזהירים אותו". במבצע באזור כיכר אתרים, שבמסגרתו הוחרם ציוד בחמישה מועדונים. במקביל, הוצא צו הפסקה מנהלי למועדון במתחם הנמל.

גם השבוע ירד בלסנהיים לשטח כאחרון הפקחים והצטרף לאנשיו, המצוידים במכשירי מדידה. אליהם התלוו עובדים מאגף הפיקוח העירוני ושוטרים שמנפיקים דו"חות במקרה הצורך. הדו"ח עובר מאוחר יותר למשטרה הירוקה, שממשיכה בהליך האכיפה. מדובר במבצע השני השנה שעורכת העירייה נגד מטרדי רעש.

דמות מפתח נוספת בסיור הזה היא יוסי גאבר, בקר רישוי עסקים מטעם מרחב ירקון של משטרת תל אביב. גאבר מתעסק הפעם בעיקר בליווי הפקחים, שהגיעו במיוחד כדי לבדוק את מטרדי הרעש, אך במקביל בודק גם את התפוסה במועדונים, את יציאות החירום ונושאים נוספים הנוגעים לתנאים ברישיון העסק. בעלי המועדונים, הוא מסביר, מתחילים לגמגם כשהם מבינים שמדובר במשטרה ולא רק בפיקוח העירוני. לגאבר יש גם סמכויות אופרטיביות. "אני יכול, למשל, להורות להם להחליף את כוסות הזכוכית בכוסות פלסטיק אם אני מזהה אלימות במועדון. במידה שהם לא עומדים בתנאי רישיון העסק - אני יכול לזמן אותם לשימוע שבו מחליט קצין מה לעשות, ויש אפילו אפשרות לסגור את המקום אם יש חשש מיידי לשלום הציבור", הוא אומר.

בלסנהיים מתאר את הליך תפיסת הציוד כהליך שמתחיל באקורדים מתונים ויכול להסתיים בטונים צורמים: "האקט של לקיחת המערכת זה כדי להפסיק את המטרד מיידית. להפסיק את העבירה. בדרך כלל לוקחים ציוד אחרי שרואים שהאזהרות לא עזרו. אם בעל המועדון ממשיך לאחר מכן עם הרעש ומצפצף על ההנחיות שלנו, אנחנו יכולים לנקוט שני צעדים: אחד, לקחת שוב ציוד. שניים, להוציא צו הפסקה מנהלי". בעל מועדון שהציוד שלו נלקח, מסביר בלסנהיים, יכול לקחת את הציוד שלו בחזרה ביום ראשון, בכפוף לחתימה על הצהרה שבה הוא מתחייב לעמוד מעתה בתנאים הנדרשים. בכל מקרה, הוא מסביר, הוא יקבל קנס של כמה מאות שקלים.

בסיור ביום חמישי הוחרם ציוד ממועדון אחד בלבד. ביתר המקומות היתה רמת הרעש גבולית, או שהיתה זו אזהרה רשמית ראשונה לאותו מועדון. במקום אחד, שמצוי כולו באוויר הפתוח, כיבו לחלוטין את המוזיקה, עוד בטרם הגיעו הפקחים, אחרי ששמועה על מבצע הפיקוח התגלגלה ככל הנראה במתחם הבילויים.

מועדון שממנו הוחרם הציוד משך את תשומת לבו של בלסנהיים כבר בתחילת הסיור. "זו התפרעות מוחלטת", הוא אומר, "מדובר בעסק בחצר פתוחה שהוזהר ושהיה לו צו הפסקה משטרתי שהסתיים. יש בתי מגורים ממול. עוד שעה-שעתיים השכנים ירקדו במיטות. זו הפקרות מוחלטת. רוצים מוזיקה? אין בעיה, שיעשו את זה בפנים". מאוחר יותר, כשהצוות חזר למועדון לאחר סיבוב בין המועדונים, מציין בלסנהיים שעוצמת הרעש אף גברה. "שלום, לסגור. להגיד לילה טוב", אומר גאבר בכניסה למועדון וזורק לצעירים שעדיין עומדים בתור: "חבר'ה, המועדון נסגר עוד עשר דקות. אין לכם מה להיות פה".

כשהפקחים העירוניים נכנסים למסיבה וסוגרים את השאלטר על הלילה, נרשמת הבעת הפתעה על פני הבליינים במקום. מנהלי המקום, שניסו תחילה עוד לשנות את רוע הגזירה, מנסים לשכנע את הפקחים לרחם על הדי-ג'יי ולהחרים רק את המיקסר של המועדון. הבקשה נדחית והמיקסרים מוכנסים לתוך רכב הפיקוח.

בלסנהיים לא מתרגש מכך שהבליינים הנמיכו את המוזיקה טרם בואו, ומביט על חצי הכוס המלאה: "השמועה שאנחנו פה עברה בנמל, ומבחינתי מדובר בהצלחה. הכוונה היא לא לקחת ציוד, אלא להעביר את כולם לנורמות ולסטנדרטים הנדרשים בעניין הרעש".
 
 
כתבות קודמות:
 
 
 
 

אין תגובות: