בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

10 ביוני 2010

בעלי עסקים בנמל: עיריית ת"א מקדמת מועדונים בבעלות של מקורבים | מאת מוריה בן יוסף.

בעלי עסקים בנמל: עיריית ת"א מקדמת מועדונים בבעלות של מקורבים.

בעקבות הפרסום בזמן תל אביב בעלי עסקים טוענים: המדיניות החדשה בנמל תל אביב מיטיבה עם בעלי מועדונים וברים המקורבים לבכירים בעירייה. סגן ראש העירייה, אסף זמיר: אלו האשמות לא מבוססות
מוריה בן יוסף כתבת זמן תל אביב 3/6/2010 16:02
בעלי עסקים בנמל תל אביב טוענים: המדיניות החדשה שהעירייה מובילה בנוגע למתחם הנמל מיטיבה עם בעלי מועדונים וברים מסוימים, אשר מקורבים לגורמים בכירים בעירייה.

לפני שבוע נחשף בזמן תל אביב כי העירייה גיבשה מסמך מדיניות חדש שמטרתו "להחיות" את מתחם הבילויים בנמל על ידי עידוד עסקים הפועלים גם בשעות היום, ואי-חידוש רישיונות ואי-מתן היתרים למועדונים ולברים חדשים הפועלים בשעות הלילה בלבד.

כעת טוענים כמה מבעלי העסקים בנמל כי בין אלה שייהנו מהמדיניות החדשה ישנם כמה בעלי מועדונים ותיקים כמו טייקון חיי הלילה רל נדל, מבעלי המועדונים TLV וצ'ין-צ'ין ומסעדת שלוותה, ואסף מזרחי, בעליו של הבר גלינה, אשר לפי נתוני אגף הרישוי בעירייה, מתנהל כבר תקופה ארוכה ללא רישיון עסק.

לטענת בעלי העסקים, השניים מקורבים לבכירים בעירייה, ובהם סגן ראש העירייה אסף זמיר וחבר המועצה אלון סולר, לשעבר אחד השותפים בגלינה. מזרחי אף היה תומך בולט של רשימת רוב העיר, אשר זמיר וסולר שייכים אליה.

"המקומות של נדל ומזרחי מתיישנים, והמקום שאני פתחתי ייתן להם מכה לא קטנה", טען השבוע בעליו של בר חדש ומצליח במתחם הנמל, אשר טרם קיבל רישיון וחושש כעת שהמדיניות החדשה של העירייה תמנע את קבלתו בעתיד. "ככה רוצים לטרפד כל מהלך של עסקים שהם מהווים תחרות. מה שיקרה הוא שלא ייתנו רישיונות לעסקים החדשים וינסו לסגור אותנו, ולהם אין שום בעיה כי הם מקושרים".

רב הנסתר על הגלוי
גורם בעירייה מאשר כי זמיר היה שותף בדיאלוגים ואף יעץ בתהליך התכנון של גיבוש המסמך. לדבריו, בישיבת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשבוע שעבר היה זמיר חבר הוועדה היחיד שביקש לאשר כבר עכשיו את המדיניות החדשה. "הוא אמר לחברי ועדת התכנון והבנייה: 'אם אתם דוחים את אישור המדיניות, אתם מאפשרים אנרכיה'".

יש לציין כי זמיר יושב היום גם בדירקטוריון חברת אתרים וכי רק השבוע אושר מינויו לדירקטוריון של חברת "אוצר ים". מדובר בשתי חברות עירוניות שעוסקות בפיתוח אזור החוף והנמל.

"הדרך שהביאו בה את הנושא לדיון, רב היה בה הנסתר מן הגלוי", טוען בכיר בעירייה.

"פתאום ישנו ניסיון להסדיר סוג חדש של עסקים, שבמקום להגדירם לפי מהות השימוש - מנסים להגדירם לפי שעות השימוש, כלומר עסק שפתוח בבוקר ומוכר ארוחות קלות ובערב פתוח כדיסקוטק ייחשב עסק של יום, ו'כאילו' תותר פעילותו, אפילו שהוא דיסקוטק, וידוע שבנמל יש מגבלה של דיסקוטקים".

רל נדל אמר בתגובה: "בתור נציג של ועד בעלי העסקים גם בנמל וגם במתחם שפך הירקון, אנחנו פועלים הרבה זמן לצמצום הפעילות הלילית בנמל, שפך הירקון ויריד המזרח. היוזמה היא של העירייה, אך בתמיכה מלאה של בעלי העסקים, שחושבים כי הפעילות בלילה היא יותר ממה שהמתחם יכול להכיל".

איני מרגיש צורך לענות להם.

אסף מזרחי אמר בתגובה: "לגלינה יש רישיון עסק, וזה אולי אחד העסקים היחידים בנמל שיש להם רישיון. בכל שבוע נפתח מקום חדש במתחם, ולי אין שום בעיה עם זה, המקומות שלנו מצליחים מספיק. אני רק לא בטוח שהנמל מותאם לכל כך הרבה מקומות ליליים".

אסף זמיר מסר בתגובה: "שטויות. אני מצר על כך שהכתבת, כמו רבים ולא טובים בעיתונות הישראלית, מפרסמת האשמות לא מבוססות מפי 'גורמים'. אם היה בסיס אמיתי ועובדתי לדברים, הם היו מתראיינים בשמם. גורמים אלו, שאין לדעת אם הם קיימים או פרי דמיונה הקודח של הכתבת, ברור שלא טרחו, כמוה, לבדוק את העובדות, לקרוא או לחקור, ואיני מרגיש צורך לענות להם. אשמח לענות לכל שאלה או האשמה הנאמרת בשם אומרה ואשר יש לה שמץ של ביסוס עובדתי".

חבר המועצה אלון סולר: "לא הייתי שותף לגיבוש התכנית, ושמעתי על עצם קיומה רק בדיעבד. מלבד זה, אני אישית מעולם לא השתתפתי בדיון או בהחלטה אשר נוגעים לעסקים שהייתי מעורב בהם. אסף מזרחי תמך ברשימת 'רוב העיר' עם עוד הרבה בעלי עסקים, שכן חלק מהמצע שלנו הוא לשמור על תל אביב עיר ללא הפסקה לטובת בלייניה".
קישורים:

אין תגובות: