בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

12 בספט׳ 2010

אלימות מאבטחי מועדון הגלינה לא יורדת מהכותרות? שוב תלונה על אלימות קשה מצד מאבטחי מועדון הגלינה

האתר "עכבר העיר" מדווח על אירוע אלימות מצד מאבטחי מועדון הגלינה:

שוב: תלונה על אלימות מאבטחים בגלינה | יום חמישי 02 בספטמבר 2010 11:08 | מאת: ליאת לוי, העיר תל אביב

"האף שלי דימם והם המשיכו לגרור אותי על הרצפה", מספר גולן חורש, שנקלע לעימות חזיתי עם המאבטחים בעת מסיבת רווקים במועדון. המשטרה חוקרת

חשד נוסף לאלימות מאבטחים בגלינה

השבוע הגיש גולן חורש, תייר בריטי בן 28, תלונה במשטרה נגד שלושה מאבטחים ממועדון הגלינה שבנמל בגין תקיפה. האירוע האלים התרחש בלילה שבין שלישי לרביעי, כאשר כ־15 תיירים אנגלים בשנות ה־20 לחייהם חגגו מסיבת רווקים לרגל חתונתו של אחד מהם. הגלינה היתה תחנתם האחרונה באותו ערב סוער ורווי אלכוהול, שהתחיל בטיול ברחבי העיר באוטובוס הפתוח של דן. בסביבות השעה שתיים לפנות בוקר ביקשו מאבטחי הגלינה מהחתן שיעזוב את המקום משום שניהל ויכוח קולני עם תיירים צרפתים שישבו בשולחן הסמוך והיה ככל הנראה שיכור מדי. בשלב זה התערב חורש, חבר ילדות של החתן. חורש מספר שביקש מהמאבטחים שינהגו בעדינות עם חברו ויתחשבו במצבו והם, בתגובה, דחפו אותו, הפילו אותו על ספה סמוכה, חבטו בראשו, בעטו בצלעותיו וגררו אותו על הרצפה אל מחוץ למועדון כאשר הם אוחזים בידיו וברגליו. "קמתי ממקומי רק כדי לבקש מהם להירגע ופניתי לחזור לספה, וכשהסתובבתי הם דחפו אותי מאחורה והיכו אותי בראש ובפנים. האף שלי דימם והם המשיכו לגרור אותי על הרצפה", מספר חורש, "הם היו מאוד גסי רוח".

מועדון הגלינה מסתבך שוב


ייתכן שהחתן נהג באלימות?

"הוא אפילו לא הצליח לענות, הוא היה שיכור מדי".


ואתה - הפגנת אילו שהם סימני אלימות?

"לא. רק פניתי אליהם בניסיון להרגיע את הרוחות. אם הם רק היו מבקשים ממני לעזוב את המקום, הייתי עוזב. האלימות הופעלה כשכבר חזרתי לשבת על הספה".

בעקבות חורש יצאה כל החבורה מהמועדון. בדרך החוצה ניגש אחד החברים למאבטחים וניסה להבין מהם על מה כל המהומה. לדברי חורש, אחד מהם השיב לחבר באגרוף לפרצוף. "הוא כבר היה בחוץ, אני לא מבין למה היה צריך לתקוף אותו", הוא אומר. זאת אינה הפעם הראשונה שמאבטחי הגלינה מואשמים בהפעלת אלימות מופרזת ובלתי מידתית. רק בחודש יוני האחרון שודרה בערוץ 2 כתבה שתיעדה, באמצעות חומרים ממצלמות האבטחה במקום, את אחד המאבטחים תוקף את אריה שוורץ, כאשר זה מנסה לדבר עם הסלקטורית בכניסה ולברר מדוע היא מסרבת להכניס למועדון את חברו האתיופי מוטי וודגה. שוורץ נקלע לעימות עם המאבטחים ונפגע בעינו. וודגה ושוורץ הגישו תביעת נזיקין נגד מועדון הגלינה ובעליו, והיא מתנהלת בימים אלה בבית משפט השלום בחיפה. משטרה אישרו שהשבוע הוגשה תלונה של תושב חוץ בגין תקיפה של שלושה מאבטחים, ומסרו שהטיפול בה הועבר לתחנת תל אביב צפון. מהגלינה לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון.

אין תגובות: