בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

4 בינו׳ 2011

פיצוי תקדימי בגין הפליה בכניסה למועדון

בפסק דין יוצא דופן של כבוד השופטת אביגיל כהן מבית משפט השלום בתל אביב נפסקו פיצויים בסך 80,000 ₪ (!!) לאדם אשר הופלה בכניסה למועדון "החלונות הגבוהים" בתל אביב, בשני אירועים שונים. (ת.א 23258-09-09 השלום ת"א).

התובע שיוצג על ידי עוה"ד נורית מנחם, הגיע עם חבריו לבלות במועדון אך עוכב בכניסה בטענה כי זהו ערב למוזמנים בלבד, לאחר דקות ספורות נכנס חברו של התובע למועדון מבלי שעוכבה כניסתו ומבלי שנשאל האם יש בידיו הזמנות..

כאן המקום לציין כי התובע הינו כהה עור והחבר בהיר עור.

מסתבר שהתניית הכניסה למועדון בקיומם של הזמנות לכאורה הינה סלקטיבית ושמורה במיוחד לכהי העור שבינינו... תופעה זו הקרויה "תופעת הסלקציה" הוגדרה בדברי ההסבר לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, התשס"א 2000 כ" מכת מדינה" אשר יש להוקיעה מכל וכל, על כך ניתן ללמוד מהצעת החוק:

"בסירוב לאפשר לאדם כניסה למקום ציבורי או לספק לו שירות או מוצר, רק בשל השתייכותו לקבוצה, ובמיוחד לקבוצה שיש לגביה היסטוריה של הפליה בעבר, יש משום פגיעה קשה בכבודו של האדם. בעת האחרונה נודע כי במקומות בילוי, למשל, נמנעה כניסה מאנשים בעלי חזות מזרחית. הרעיון הבסיסי העומד ביסוד חקיקה זו הוא שיש מקום להחלת עקרון השוויון גם על עסקים פרטיים, בהצעת מוצר, שירות או מקום ציבורי...."

בפסק הדין אשר התקבל ביום 3.1.11 לוי נגד לופט אירועים בע"מ , משקף בית המשפט את אשר על לב כל אחד מאיתנו שעמד בכניסה למועדון זה או אחר וחיכה וחיכה וחיכה עד בוש לחסדי הסלקטורית– ולא נכנס מהסיבות שכולנו כבר יודעים אותם, כולנו חיים אותם ולצערנו גם ברגעים השמחים שלנו לא שוכחים להזכיר לנו כי כנראה הגזענות היא חלק מחיינו, חלק מהחברה, חלק מהאנשים, חלק מאיתנו – אבל זו הבחירה שלנו לא לקבל את הגזענות, להוקיעה אותה מתוכנו, ואם צריך לתבוע בגינה!
המלחמה היא יום יומית, המלחמה היא על הזכות לשוויון, המלחמה היא על הזכות לכבוד!
באת כוח התובע בתביעה זו הינה עורכת הדין נורית מנחם

להלן פסק הדין ותוצאותיו, בתקווה שזו יריית הפתיחה למניעת הפלייה בכניסה למועדונים או למקום ציבורי.


לצפיה בפסה"ד לחץ כאן


אין תגובות: