בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

18 במרץ 2012

פסה"ד השנוי במחלוקת של כבוד השופטת ריבה ניב ממשיך להכות גלים והפעם שחקן העבר האגדי של ישראל, אלי אוחנה תקף אותו בתוכנית "יציע העיתונות" בערוץ ספורט 5.

כוכב הכדורגל האגדי של מדינת ישראל, מאמן נבחרת ישראל בעבר ומדליק המשואה ביום העצמאות 2004 של מדינת ישראל מר אלי אוחנה, תקף בחריפות את פסק הדין של כבוד השופטת ריבה ניב במסגרת התוכנית יציע העיתונות בערוץ ספורט 5 (15.3.2012). בתוכנית ציין מר אוחנה כי לכבוד השופטת ריבה ניב הייתה הזדמנות פז לצאת באמירה גלויה והחלטית כנגד תופעת הסלקציה הבזויה ותחת זאת בחרה היא למתוח ביקורת על התובעים על שפנו לתקשורת. מר אוחנה הביע תמיהה על כך וציין כי הפניה לתקשורת היא שגרמה לסיפור ההפליה לצאת החוצה. מר אוחנה שיבח את התובעים על כך שבכוונתם לערער ואיחל להם בהצלחה תוך שאינו חוסך את ביקורתו מכבוד השופטת ריבה ניב.


אלי אוחנה מדליק משואה בשנת 2004 מבקר את ריבה ניב


תקציר המקרה:

התוכנית עסקה בפס"ד שניתן בתביעת מר מוטי וודג'ה נגד מועדון הגלינה בר מנמל ת"א בשל ביצוע הפליה אסורה כנגדו. בפסה"ד חוייב מועדון הגלינה לשלם למר מוטי וודג'ה סך של 35,000 ש"ח.

הצדדים בתיק:



מוטי וודג'ה - בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית שכניסתו נמנעה למועדון הגלינה.
אריה שוורץ - חברו של מוטי וודג'ה שהתעקש כי חברו שחום העור יכנס אך חטף מכת אגרוף בפרצופו.
עו"ד עופר רון - מייצג את מוטי וודג'ה ואריה שוורץ


חברת גלינה בר בע"מ - מפעילה את מועדון גלינה בר בנמל ת"א בו בוצעה הפליה אסורה כנגד מר מוטי וודג'ה.
אסף מזרחי - בעל מניות ודירקטור בחברת גלינה בר.
נדב שצר - בעל מניות בחברת גלינה בר.
עו"ד אורן חזן - בעל מניות בחברת גלינה בר.
ניסן לרידו - בעל מניות בחברת גלינה בר.
טל גולן - בעל מניות בחברת גלינה בר.
יבגני קולבצ'ב - מאבטח בחברת י.י.מ.מ אבטחה בע"מ. תקף במכת אגרוף את מר אריה שוורץ ביום האירוע. כנגד מר יבגני הוגש כתב אישום והוא הודה במיוחס לו ונאלץ לבצע עבודות שירות למען הציבור וכן לשלם למר אריה שוורץ סך 3,000 ש"י כפיצוי בהליך הפלילי. התביעה האישית כנגד מר יבגני נמחקה לאחר שמועדון הגלינה הסכים לקחת אחריות על מעשיו.
עדי עוזיאל - עבדה כסלקטורית במועדון הגלינה ביום האירוע. למעשה על פי קביעת בית המשפט עולה כי הגב' עדי עוזיאל בצעה הפליה אסורה כנגד מועדון הגלינה ורק בשל הסכמת מועדון הגלינה לקחת "אחריות" על מעשיה, נמחקה התביעה האישית כנגדה.
עו"ד רז בן דור - ממשרד מטרי-מאירי - בא כוחה המובהק של חברת גלינה בר ומייצג אותה בתביעות סלקציה רבות שמוגשות נגדה.


הסלקטורית עדי עוזיאל, עו"ד עופר רון, השופטת ריבה ניב, מוטי וודג'ה, עו"ד רז בן דור, אסף מזרחי, נדב שצר, ניסן לרידו, טל גולן, מטרי מאירי, 15.3.2012, אורן חזן, עו"ד אורן חזן, אריה שוורץ, המאבטח יבגני קולבצ'ב, גלינה בר, גוסיפ, אודי אדדי, יגיל רמוני

אין תגובות: