בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

27 ביוני 2010

"אולפן שישי" 25.06.2010 - תיעוד גזענות במועדון הגלינה מתוך כתבת הטלוויזיה של עמנואל רוזן

"אולפן שישי" - כתבה בת כ 15 דקות באולפן שישי על הגזענות במועדון הגלינה, הכתבה שודרה ב 25.06.2010:
חלק א'


חלק ב'




תיעוד: גזענות במועדון הגלינה


לאחרונה עסקנו בגזענות החשוכה בחברה החרדית. אבל מישהו עצר לבדוק האם בחברה החילונית אין גילויי גזענות? תיעוד מצמרר מראה איך סלקטור לא מכניס בוגר סיירת מטכ"ל למועדון רק משום שהוא אתיופי, וכאשר חברו מנסה לעזור לו, הוא חוטף אגרוף לפניו מהמאבטח. צפו במאבקם של השניים נגד האפליה במועדונים
עמנואל רוזן | חדשות 2 | פורסם 25/06/10 23:19

החברה הישראלית עוסקת רבות בשבועות האחרונים בשאלת הגזענות בעמנואל, בו בנות אשכנזיות לא מורשות ללכת לבית הספר כדי שיוכלו ללמוד עם חברותיהן הספרדיות, רק בגלל שאלה "לא חרדיות מספיק". אבל מסתבר שגם החברה החילונית חוטאת לעתים בחטא הגזענות, גם כאשר מדובר בשני חיילים ששרתו בסיירת מטכ"ל.

אריה שוורץ ומוטי וודג'ה, ניסו לפני תשעה חודשים להיכנס ולבלות את ליל שישי במועדון הגלינה שנמצא בנמל ת"א, ונחשב לאחד המועדונים המפורסמים בארץ. וכך מתאר שוורץ את שאירע באותו לילה. "הגעתי באיחור, וכאשר ביקשתי מהסלקטורית להכניס אותי, היא אמרה לי להמתין בצד, כל זה בזמן שאנשים ממשיכים להיכנס למועדון". גם כאשר אמר לה שוורץ שחבריו נמצאים בפנים, לא נענתה הסלקטורית לבקשותיו והתעלמה ממנו כשהיא מתרצת "המסיבה היא רק למוזמנים".

"למה שאתיופי ינסה להיכנס למועדון שלנו"

כאשר ניסה שוורץ להעזר בחברו מוטי שיעזור לו להיכנס, היא חשבה שהוא מנסה להיכנס יחד עם אדם אחר. שוורץ נכנס, ואמר לה שהאדם שנכנס איתו הוא לא חברו, וכי מי שמבקש לבלות במסיבה הוא חברו מוטי. "כשראיתי שמוטי מנסה לעבור כולם קפצו לעברו, הם בטח חשבו לעצמם 'מי זה האתיופי שמנסה להיכנס לכאן'?".

הסלקטורים הודיעו לאריה שעליו לעזוב את המקום, וכאשר ניסה להסביר להם, הוא חטף אגרוף לפניו מאחד המאבטחים במקום. "אחרי האגרוף הם המשיכו להכניס אנשים כרגיל, כאילו לא קרה כלום", נזכר שוורץ. בעקבות האגרוף, פונה אריה לבית החולים, עם חשש לשבר בארובת העין. "במזל העין שלי עוד שלמה".

הצעת החוק נתקלת בקשיים

ארבע שנים מורחים בכנסת את ההצבעה על איסור אפליה בכניסה למועדונים של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ושלמה מולה. שוורץ ווודג'ה הגיעו לדיון בוועדת הפנים של הכנסת שהייתה אמורה לדון בהצעת החוק. שם, הם נתקלו בשני מתנגדים לחוק. הלוביסט של איגוד הברים והמועדונים, והשני הוא חבר הכנסת אלכס מילר מסיעת ישראל ביתנו. שגם את הטיעון המגוחך שלו כי הסלקציה תפגע בביטחונם של המבלים, לא התקבלה על ידי השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', שותפו למפלגה. בסופו של דבר, הדיון בוועדת הפנים הסתיים לשביעות רצונם של שוורץ וחברו וודג'ה. בקרוב תובא ההצבעה על החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. ואולי אם יצביעו הח"כים בעדה, נוכל להעיד על עצמנו שאנחנו קצת פחות גזענים.

תגובת הגלינה: "אין ולא הייתה במועדון הגלינה כל מדיניות של אפליה. מר מוטי וודגה בוחר להסתיר את העובדה שבילה במועדון כמה וכמה פעמים לפני המקרה המתואר, מבלי שהעלה טענה כלשהי. מר וודגה ומר שוורץ עיוותו וסילפו עובדות, כדי להשפיע על ההליך המשפטי שמתנהל בעניין. יש לקוות כי בסופו של דבר יימצא פתרון אמיתי ולא פופוליסטי, שיאזן בין הצורך בקיום הסדרי ביטחון אל מול הקהל שממתין בכניסה למועדונים ועלול לפרש המתנה ארוכה בתור כאפליה חלילה."


יבגני קולבצב - מאבטח שהכה באגרופיו את אריה שוורץ - כיום מתנהל כנגדו הליך פלילי בשל המקרה.


במהלך ההכנות לכתבה נעשתה פניה מטעם ערוץ 2 אל הסלקטורית, הגב' עדי עוזיאל כדי שתגיב על המקרה אולם האחרונה בחרה להגיב כך: "הקשיבי נא והקשיבי טוב. להתקשר אלי הביתה זה גובל בחוצפה ולא לחפש אותי יותר, אין לי שום דבר להגיד (ניתוק)"
להאזנה לתגובתה של הסלקטורית, עדי עוזיאל:


 
עו"ד אורן חזן מבעלי מועדון הגלינה "אין ולא היתה במועדון הגלינה מדיניות של אפליה".

בסיום הכתבה, לא התאפק הפרשן של ערוץ - 2 מר רוני דניאל שנראה כי היה נסער מאוד ופנה אל ציבור המבלים הצעירים, שלא להשאר אדישים למראה אפליה שמתבצעת במועדונים ולהחרים מקומות מסוג זה.

רוני דניאל: "תרשמו את השם גלינה, אולי כדאי לדלג על המועדון הזה".

התוכנית כולה 15 דקות (לא מפוצלת)

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

טענת המועדונים היא שבמקרה ולא תהיה סלקציה ירבו מקרה האלימות בקרב המועדונים. אלא שבמרבית המועדונים הסלקטורית בתחילת שנות העשרים לחייה ולא באמת יודעת לאבחן מי מועד לפורענות. בנוסף, שופטים אנשים על פי צבעים ולא מעבר לכך.
ברצוני לחדש לבעלי המועדונים שמחקרים העלו כי תסכול הוא אחד הגורמים לאלימות. והפלא ופלא ברגע שלא מכניסים מישהו למועדון זה יוצר בקרבו תסכול והוא פועל באלימות וכביכול מנציח את אי כניסתו למועדון.
אז יאללה תתקדמו! לכולם מגיע להנות!!!!