בלוג זה הוקם בעקבות פרסום מקרים רבים ברשת האינטרנט וריבוי תביעות משפטיות בשל איסור הפליה כנגד המועדונים גלינה בר, גוסיפ, לאנדן הנמצאים בבעלותם של : עו"ד אורן פסקל (עו"ד אורן חזן לשעבר), נדב שצר, ניסן לרידו, אסף מזרחי , אודי אדדי ,טל גולן ועוד. ידוע לנו אודות 26 הליכים משפטיים בשל איסור הפליה, המתנהלים/התנהלו מול המועדונים הנ"ל ו/או מי מבעליהם משנת 2008. למיטב ידיעתנו ברוב מוחלט של התביעות המשפטיות שכבר הסתיימו, נאלצו בעלי מועדונים אלה, לפצות את התובעים במסגרת הסדר פשרה או פס"ד. בלוג זה יכול להיות לעזר רב לכל מי שסבור כי נפגע מהתנהלותם של מועדונים אלה, או ממועדונים אחרים. ניתן למצוא פה חומר משפטי רב בנוגע לתביעות משפטיות כנגד מועדונים אלה ומידע נוסף שעשוי לסייע במסגרת הליך משפטי. פירוט מלא של כתבי הטענות ופסקי הדין בתביעות אלו תוכלו למצוא בפוסטים השונים שבבלוג זה (כל כתבי הטענות ופסה"ד לקוחים מאתר בית המשפט אלא אם כן צויין אחרת). האירוע שהגדיש את הסאה, הנו אירוע שסוקר בהרחבה באמצעי התקשורת השונים ובו לכאורה הופלה בכניסה למועדון הגלינה, בוגר סיירת מובחרת בן העדה האתיופית. חברו (הבהיר) הוכה באגרוף וכמעט איבד את ראייתו לאחר שניסה לברר מדוע נחסמת כניסת חברו. בשל אירוע חמור זה הוגש כתב אישום כנגד מאבטח המועדון והתקיים הליך פלילי במהלכו הודה המאבטח באישומים נגדו, התנצל ופיצה את הקורבן. בשל מקרה זה גם התנהלו הליכיים משפטיים רבים. עד עתה חוייב המועדון לשלם לנפגעים סך של כ 50,000 ש"ח וזאת בנוסף ל כ 30,000 ש"ח במסגרת הוצאות משפט והוצאות שכ"ט. אולם כפי הנראה טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין זה ובקרוב יוגש ערעור לבימ"ש העליון בנוגע לפיצוי לבחור בהיר העור בשל איסור הפליה שתביעתו נדחתה עד עתה.

טבלת דיונים לחודשים הקרובים

תאריכי דיונים קרובים בנושאי איסור הפליה ועוד
תאריך שעה בימ"ש שופט/ת סוג דיון מספר תיק הצדדים
11.03.14 12:00 אזורי לעבודה ת"א דורי ספיבק קד"מ סע"ש 43817-06-13 יגיל רמוני נגד י.י.מ.מ אבטחה (תביעת סכסוך עבודה)
04.05.14 14:00 שלום ת"א אריאל צימרמן הוכחות
מאוחד
ת"ט 44177-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' אירופה הקלאסית ואסף מזרחי
ת"ט 22720-06-12 התנגדות לביצוע שטר רד בול בע"מ נ' גלינה בר בע"מ ואורן פסקל (חזן)
11.05.14 09:00 שלום ת"א מיכל ברק נבו דיון ת.פ. 47720-06-13 מדינת ישראל נ' גלינה בר ואסף מזרחי
03.11.14 11:30 ביהמ"ש העליון רובינשטיין,פוגלמן,שהם דיון רע"א 7731/13 אריה שוורץ ומוטי וודג'ה נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- שלום ירושלים עינת אבמן-מולר ----- ת.א. 16666-01-12 תביעת נזקי גוף: אברהם ארן מצא נ' גלינה בר ואח'
--.--.-- --:-- עניינים מנהליים ת"א ד"ר דפנה אבניאלי ----- עת"מ 50819-06-12 עתירה מנהלית גלינה בר ואח' נגד עיריית ת"א ואח'

23 במאי 2010

"נשארתי מחוץ למסיבת הרווקות כי אני שחומה" | מאת יעל לוי כתבת YNET

"נשארתי מחוץ למסיבת הרווקות כי אני שחומה"
מסיבת הרווקות בנמל ת"א אליה הוזמנה מיטל חלסצי, אם לשניים ממושב מזור, הסתיימה במפח נפש. "הסלקטורית לא רצתה להכניס אותי כי אני מרוקאית טיפוסית", סיפרה ל-ynet, "במיוחד עכשיו צריך לזכור שבית המקדש חרב בגלל שנאת חינם". המועדון: אין סלקציה, הכניסה מוגבלת בשל עומס. הבעלים: נפצה אותה, גם אני לא בלונדיני / יעל לוי
שנאת חינם? "עברתי השפלה והייתי בשוק. כל הלילה לא הצלחתי לישון. זה הטריד אותי שאנחנו חברה נאורה, אבל עדיין יש סלקציה בין שחום לבהיר" - כך תיארה מיטל חלסצי את תחושותיה ממה שחוותה ביום חמישי האחרון מחוץ למועדון תל-אביבי. חלסצי (32), אם לשניים ממושב מזור ליד פתח-תקווה, ביקשה לחגוג את מסיבת הרווקות של חברתה במועדון "אפטאון" בנמל תל-אביב. אבל המארחת בכניסה למקום חשבה אחרת: חלסצי נאלצה להמתין במשך שעה וחצי, לראות כיצד חברות אחרות של הכלה נכנסות בקלות, בעוד היא נשארת בחוץ בתואנה שאין מאפשרים עוד כניסה למקום.
"זאת פשוט בושה. עשו לי סלקציה בניגוד לחוק והכניסו רק אנשים שנראו בהירים", סיפרה בשיחה עם ynet. "בגללם הפסדתי את מסיבת הרווקות של חברה שלי". אחרי שהשכיבה את הילדים בבית לישון, הגיעה חלסצי לנמל סמוך לשעה 23:15. לדבריה, חברתה כבר הייתה כבר בפנים, עם חלק מהחוגגות עמה. "אמרתי לסלקטורית 'שלום, אני מוזמנת למסיבת רווקות' והיא אמרה שהיא מצטערת, אבל לא מכניסים אחרי השעה 22:30 לאירועים פרטיים", סיפרה.
"שאלתי אותה אם יש טעם שאחכה, אבל היא לא התייחסה, הפנתה את הראש ואת האף למעלה. כאילו אומרת - 'שאף אחד לא יפנה אליי'". חלסצי החליטה בכל זאת להמתין ולא לפספס את המסיבה. לאחר שעדכנה את חברתה כי היא מתעכבת בכניסה המשיכה, לדבריה, להמתין במקום.
"חברות אחרות נכנסו בשנייה""לאט-לאט שמתי לב שמה שהיא אמרה זה לא בדיוק נכון", מוסיפה מיטל. "אנשים שהסלקטורית רצתה להכניס היא הכניסה, בטענה שעכשיו היא מכניסה רק לאירועים פרטיים, בניגוד לגמרי למה שהסבירה לי. נשארתי לעמוד כדי לראות שאני לא מדמיינת והבנתי שמשהו מכוון וממש לא בסדר. היא פשוט הכניסה רק בהירים ואני, מה לעשות - מרוקאית טיפוסית". "שיא השיאים היה כשהגיעו חברות אחרות של כלת האירוע והיא הכניסה אותן בשנייה. הבנתי שהיא לא רצתה להכניס אותי מלכתחילה כי לא מצאתי חן בעיניה. הבנתי שגם אם הייתי עומדת שם ארבע שעות לא הייתי נכנסת". בכעס רב היא מוסיפה: "אני מושבניקית טיפוסית, אמא לשניים שהולכת כל היום יחפה, לא לובשת מותגים ותל-אביב כבר ממש לא מדברת אליי. הגעתי רק כדי לשמח את חברה שלי ולהיות איתה, אבל הרסו את השמחה. לא הצלחתי לישון אחר כך, זה הטריד אותי שאנחנו חברה נאורה אבל עדיין יש סלקציה. אנשים מצפצפים על החוק והשאר מחכים שאיזו בחורה תחליט מי יכול להיכנס ומי לא. אני לא רוצה שהבנות שלי יעברו משהו כזה". חלסצי התקשרה למועדון למחרת, אולם לדבריה זכתה לתגובה צוננת מצד מנהלת המקום, שלבסוף נאותה להסביר לה בקצרה כי במועדון אין סלקציה. "איימתי שאתבע אותה ואני מתכוונת לממש את זה", מבטיחה מיטל. "זה לא עניין של כסף, אלא עיקרון. "ממש הכעיס אותי שנאלצתי להפסיד את מסיבת הרווקות של חברה שלי ולעבור כזאת השפלה. פעם לא האמנתי שקורים דברים כאלו, אבל אולי אני נאיבית. אולי חשבתי שאנחנו לא בעידן של לעשות הפרדה בין שחום לבהיר. אבל כל דבר בחיים הוא שיעור. במיוחד עכשיו, בתשעה באב צריך לזכור שבית המקדש חרב בגלל שנאת חינם. המדינה סובלת מכל כך הרבה בעיות וזה היה מגעיל", היא מסכמת בעצב. מנהלת "אפטאון", עדי ברעם, אמרה ל-ynet בתגובה: "אין לנו סלקטוריות אלא מארחות. אנחנו מסבירים לאנשים שמזמינים אירועים שיש אצלנו שעות מדויקות - עד שעה 22:00 ניתן להגיע לאירועים, מאחר שאנחנו מקפידים על מספר מסוים של אנשים במועדון, לפי הוראות המשטרה". אחד מבעלי המקום שביקש להזדהות רק בשם "אורן", הבטיח בכל זאת פיצוי: "אני בעצמי לא בלונדיני עם עיניים כחולות. אם היא מרגישה שנפגעה, הייתי רוצה לעשות לה חוויה מתקנת. אין לי אינטרס שהיא תיפגע כך".

אין תגובות: